Így csinálj nyereményjátékot Facebookon

Így csinálj nyereményjátékot Facebookon

Ádám Kristóf | 2021-03-03

Szeretnéd egy kicsit feldobni a Facebook oldaladat? Szeretnél nagy aktivitást és elérést elérni? Akkor egy nyereményjáték jó megoldás lehet!

 

Karácsony környékén egyre több cég, vállalkozás, webshop rendez nyereményjátékokat, hogy meglepje a látogatóit, ügyfeleit, vásárlóit. Ennek sok esetben azonban nem csak az a célja, hogy kedvességet nyújtson, hanem hogy népszerűsítse saját magát is. Azonban a legtöbben ezt rosszul csinálják, megszegik a Facebook alapelveit vele.

 

Akkor mégis hogyan szervezzünk?

Nos, első körben fontos kitalálni, hogy ki a célközönségünk és nekik milyen ajándékkal tudnánk szolgálni. Egy webshop esetén ez sokkal könnyebb, ott gyakorlatilag bármelyik terméket kiválaszthatjuk a kínálatból, arra jó esetben úgyis van igény. Például műkörmösként, fodrászként, masszőrként is elég egyértelmű, hogy mit lehetne kisorsolni: ingyenes szolgáltatást, kuponkódot, stb.

Na de mi van akkor, ha olyan szolgáltatásunk van, amelynél ez nem ilyen egyszerű? Ekkor jön az a megoldás, hogy nem házon belüli terméket, nyereményt sorsolunk, hanem mást. Erre az egyik legjobb ötlet 1 könyv lehet. Olvasni mindenki szokott (reméljük), ha meg találunk olyan könyvet, amely illik is a brandünkhöz, akkor már nem is olyan nehéz kitalálni a nyereményt.

Tehát sorsolj ki 1 könyvet, mi is ezt tettük! Szerettünk volna olyan sikersztoriról szóló könyvet, amely tényleg bárki számára érdekes lehet. Emellett mi is próbáljuk képviselni a sikerességet, főként az online világban, ahol segítünk cégeknek.

 

Mi legyen a kép?
Célszerű olyan képet csináltatni a grafikussal, ami egyszerű és lényegretörő. Látszódjon rajta, hogy mi a nyeremény és hogy ki sorsolja (hogy építsd a brandet mellette). Ez nálunk egy ilyen karácsonyi feelingű háttérképes történet volt, amelyen 4 könyvet helyeztünk el, megpróbálva azokon is átadni a karácsonyi, télies hangulatot.

 

Mi legyen a poszt szövege?

Nem minden esetben kell túlzásba vinned! Elég lehet az is, ha megírod, hogy mik a feltételek és mikor sorsolsz. Persze ez a legtöbb esetben édeskevés. Célszerű, sőt, kötelező egy játékszabályzatot is belinkelni, hisz anélkül nem lehet rendezni nyereményjátékot. Ez az első pont, amelyen az összes cég elbukik, hisz senki nem ír szabályzatot. Te ne felejtsd el, járj el legálisan!

 

Milyen feltételek legyenek?

A Facebook alapelvei határozottan kimondják, hogy NEM lehet kérni az embereket arra, hogy lájkolják az oldalt, osszák meg a posztot és jelöljenek meg valakit kommentben. Nem lehet ilyet kérni, tilos!

Kérheted őket arra, hogy kommenteljenek valamit, például egy kérdésre válaszoljanak, hogy írják meg, hogy kész, stb. Arra is kérheted őket, hogy lájkolják a posztot, de ezt se csak úgy kérd, vigyél bele valami kreativitást. Mi például 4 könyvet raktunk ki, mindegyik mellett más-más emoji volt és olyannal kellett reagálnia, amelyiket szeretné megnyerni. Ez már egy kicsit játékosabb, egy picivel jobban leköti őket, ezt szeretik.

Na de most jön a csavar, ugyanis az 1 dolog, hogy nem kérheted őket, hogy lájkolják az oldalt, de ha már a posztot lájkolták, akkor meghívhatod őket az oldal kedvelésére is. Ennek köszönhetően nagyon sokan egyből lájkolják az oldalt, de nem mindenki. Ezért néha célszerű kommentben jelezni, hogy kedveljék be az oldalt, hisz akár (!) nagyobb esélyük is származhat belőle. Ez a tuti tipp, így tudod legálisan növelni a követőid számát anélkül, hogy bármit és bárkit megsértenél vagy átvernél.

 

Hogyan sorsoljunk?

A Random Comment Picker lehet jó megoldás számodra. Itt csak be kell jelentkezned, belinkelni a poszt url-jét és már mehet is a sorsolás.

 

Lássuk a lioneR nyereményjátékát!

Nálunk mint írtam, 4 könyv közül lehetett választani. Emojival kellett reagálni azalapján, hogy melyiket szerette volna az adott illető. Ezen kívül kommentben megírták a kérdésre a választ, ezzel is növelve a tudatot bennük, hogy mi mivel foglalkozunk (Webfejlesztéssel).

Mi ezt a nyereményjátékot hirdettük a Facebookon, összesen 18.000 forintért (kb napi 1000 forint). A hirdetésből valamivel több, mint 30.000 elérés született, kb. 1200 aktivitással. Összesen pedig 41.000 embert ért el a játék és 3700 aktivitást generált. Ezen kívül a lájkok száma 95-ről felment 525-ra, ami egész jó eredmény szerintünk.

Nézd meg a mi játékunkat, ötletelj, légy kreatív!

 

?? KARÁCSONYI NYEREMÉNYJÁTÉK ?? ‼OLVASD EL A TELJES POSZTOT‼ ? NYERJ egy könyvet az alábbiak közül! Te választhatod ki,...

Közzétette: lioneR - Digitális Ügynökség – 2020. december 19., szombat