marketing, reklám, hirdetés, influencer, marketing terv, 2021

10 praktikus marketing terv 2021-re

Ádám Kristóf | 2021-03-09

A marketing nagyon sokat változott az elmúlt évtizedekben, már nem csak TV és nyomtatott sajtóhirdetések vannak. Ahogyan a nyomda és az újságok elterjedése megváltoztatta örökre a reklámozást, úgy az internet megjelenése is új módszereket és lehetőségeket tárt ki. A vállalkozások közvetlen kapcsolatba léphetnek a meglévő és potenciális ügyfeleikkel egyaránt. Az internet segítségével sokkal könnyebben célozhatják  meg azokat, akik az ő célközönségeik.

Összegyűjtöttünk 10 jó marketing tervet, amelyet 2021-ben érdemes lehet alkalmazni. Nem muszáj mindet, csak néhányat, de azokat minél jobban.

 

  1. Közösségi oldalak

Az aktív közösségi médiában való jelenlét elengedhetetlen a vállalkozások számára 2021-ben. Erőteljes használatával az ügyfél közösségi hírfolyamába lehet kerülni. Célszerű több platformon aktív lenni, de nem mindegy, hogy hol hogyan.

Ezeket a közösségi oldalakat használhatod, hogy növeld a céged brandjét:

  • Instagram: képek és rövid videók.
  • Facebook: képek, videók, szöveges bejegyzések.
  • YouTube: videók, bemutatások.
  • TikTok: rövid (max. 1 perces) videók, brand építése.
  • LinkedIn: szakmai sztorik, érdekességek, olvasnivalók.

Miután létrehoztad ezeken a felületeken a saját céges oldaladat, kitalálhatod, hogy hol hogyan kommunikálsz. Hangsúlyozom, hogy nem kötelező mindenhol jelen lenni! Dönthetsz úgy, hogy mindenhol ugyanazt posztolod, csak kicsit más formában, de a legcélszerűbb, ha mindenhol máshol, az adott közösségi oldalhoz optimalizáltan posztolsz.

Fontos, hogy nem az a cél, hogy minél többet posztolj, hanem hogy minél minőségebbit! Amennyiben szükséged van arra, hogy segítsünk a közösségi oldalaid kezelésében, úgy keress fel minket!

 

  1. Szponzorálás

Rendezvényeket, csapatokat, egyesületeket, ügyeket lehet szponzorálni és kiállni mellettük. Az, ha kiáll egy cég valami mellett, az növelheti a bizalmat a vállalkozás iránt.

Szponzorálhatsz akár kisebb, de akár nagyobb eseményeket is, ez az anyagiakon múlik. Fontos, hogy esemény esetében legyen releváns a céged a témával kapcsolatban, mert különben nem éred el a célközönségedet. A vállalkozásod megjelenhet ilyen helyeken akár plakát formájában, előadást is tarthatsz, de ez mindenhol eltérő.

Amennyiben sportcsapatot szeretnél támogatni, úgy lehetőség nyílhat arra, hogy a csapat mezén valamilyen formában megjelenjen a logód. Ha elég ismert a csapat és elég erős a szurkolótábora, akkor hatalmas reklámlehetőség lehet.

 

  1. Saját weboldal fejlesztése

Egy teljesen saját weboldal lehetővé teszi azt, hogy a potenciális ügyfeleid olvassanak rólad, megnézzék a kínálataidat és elnyerjék a beléd vetett bizalmukat. A honlapodon minden információt közzé tehetsz magadról, amelyet fontosnak és érdekesnek tartasz.

Még mindig nincs minden cégnek saját weboldala, pedig már 2021-et írunk. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy mekkora kincs lehet az, ha Te minden közösségi oldaltól független tudsz lenni és saját platformod lehet. Millióktól eshetsz el, ha nincs weboldalad!

Ha Te is szeretnél saját weboldalt vagy webáruházat, akkor keress minket!

 

  1. Keresőoptimalizálás, vagyis SEO beállítások

Feltételezzük, hogy van már saját weboldalad, ez szuper lépés! Azonban annak érdekében, hogy legyen forgalom is rajta, fontos, hogy megjelenj a keresési találatok között. Ezt 2 módon lehet elérni: Google Ads (fizetett hirdetés) vagy pedig organikus elérés (ingyenes). Az utóbbit foglalja magában a keresőoptimalizálás. Amikor valaki rákeres valamire a Googleben, akkor az arra az adott kulcsszóra legerősebb, legjobban optimalizált oldalakat adja ki legelsőnek.

Gondolj csak bele, hogy mekkora előny az, hogy Te vagy legfelül és nem görgetnek tovább, hanem egyből a Te oldaladra kattintanak át.

Arról, hogy miért fontos a keresőoptimalizálás, már írtunk egy cikket. Érdemes elolvasnod!

A keresőoptimalizálás elég összetett témakör, azonban ebben is tudunk segíteni!

 

  1. Ügyfelek visszajelzései

A korábbi ügyfelek visszajelzései nagyon fontosak, több szempontból is. Egyrészt segíthet a cég fejlődésében, rávilágíthat a hibákra és azokra, amelyek jól működnek. Másrészt pedig nagyobb bizalmat kelthet a jövendőbeli ügyfelek szemében az, ha sokan pozitív visszajelzéssel vannak rólad.

 

  1. Együttműködés Influencerekkel

Az Influencerek azok a személyek, akik a különböző közösségi oldalakon kiemelkedően nagy követőtáborral és befolyással rendelkeznek. Ez azt jelenti, hogy képesek lehetnek akár 1-1 poszttal eladni dolgokat.

Magyarországon is vannak már, akiket több száz ezren követnek, de az 1 milliós követőtábor is lehetséges, bár az még elég ritka. A nagy márkák rendszerint működnek együtt különböző Influencerekkel, leginkább hosszútávon, hiszen úgy a leghatékonyabb.

Ha sikerül találnod olyan Influencert, véleményvezért, akinek olyan követőtábora van, amely pont a célközönséged, és még értéket is képvisel az adott személy, akkor ne habozz. Ugyanakkor fontos, hogy a nagy követőtábor csak látszat sokesetben! Ne tévesszen meg az, ha valakinek van 90.000 követője, de csupán 1.000 átlag kedvelése a posztokon. Az ilyen Influencerekkel nem érdemes együttműködni, mert nem lesz semmilyen eredménye.

 

  1. Ajánlások

Évtizedek óta az egyik legjobb marketing az ajánlások. A szájról szájra terjedés az egyik legmegbízhatóbb és legegyszerűbb módszer arra, hogy az emberek érdeklődését felkeltse a céged. Általában sokkal jobban megbíznak az emberek az ismerőseikben, barátaikban, családtagjaikban, így az ő ajánlásaik által nagyobb eséllyel lehetnek újabb ügyfeleid.

Ne félj megkérni a már meglévő ügyfeleidet, hogy ajánljon másnak is, ha elégedett volt veled. Megkérheted akár a saját barátaidat, családtagjaidat, bárkit, hogy ajánljon más ismerőseinek, ha 1-1 beszélgetés során ez a téma merül fel. Érdemes lehet névjegykártyákat is csináltatnod, hogy könnyedén továbbadhassák másoknak az elérhetőségeidet.

 

  1. Nyereményjátékok szervezése

Mindenki szeret nyerni, mindenki szeret ingyen termékekhez jutni, így szeretik a nyereményjátékokat is. A vállalkozásod típusától függően szervezhetsz játékokat, ahol különböző nyereményeket sorsolhatsz ki. Ezen játékok lebonyolítására leginkább az Instagramot és a Facebookot tudnánk ajánlani, hiszen ott terjedhetnek a posztok, ott érhetsz el a legnagyobb elérést.

Akár olyan játékot is szervezhetsz webáruház vagy offline üzlet esetében, hogy ha valaki bizonyos összeg felett vásárol nálad, akkor belekerül a kalapba automatikusan, és esélye nyílhat rá, hogy ő nyerjen.

Egy korábbi cikkünben bemutattuk, hogy hogyan csinálj nyereményjátékot Facebookon.

 

  1. Kedvezmények, akciók létrehozása

Ki ne szeretne akciósan vásárolni?! Szeretik az emberek a kedvezményeket és ha úgy gondolhatják, hogy spóroltak, amikor a pénzüket költötték el.

Létrehozhatsz olyan akciókat is, mint például hogy: „vásároljon egyet, a másodikat feláron kapja!”. Ezeket közzé teheted a közösségi oldalaidon, weboldaladon vagy az üzleteden egy plakát formájában.

 

  1. Saját rendezvények rendezése

Ez talán a legmacerásabb az összes közül, azonban óriási reklámot és bizalmat eredményezhet. Rendezhetsz akár online eseményeket is vagy akár offlineokat is, amennyiben a pandémiás helyzet már engedi.

Találj ki olyan témát, amely releváns a cégeddel kapcsolatban és sok embert megmozgathat. Akár kérj meg egy rendezvényszervezőt is, hogy segítsen neked megszervezni. Ha sok ember részt vesz rajta, akkor azok joggal gondolhatják, hogy Te egy hiteles személy vagy és hiteles vállalkozásod van a témával kapcsolatban.

 

Összegezve

A reklám elsöprő siker lehet, de nem mindent kell megcsinálnod. Nézd át a felsorolt 10 pontot és gondolkozz el azon, hogy mivel tudnád kezdeni és kezdd el minél hamarabb! Fontos, hogy legyen minden cégnek marketing kampánya, hiszen anélkül nem fognak róla hallani sosem, vagy legalábbis sokkal kevesebben, mint amúgy.

Ha bármiben segítségre szorulnál, úgy keress minket bátran és mi állunk rendelkezésedre!